Element (1)

Σχόλια και προτάσεις της ΕΛΜΟΤΟ για το νέο ΚΟΚ

Κατόπιν συνεργασίας της αρμόδιας επιτροπής της ΕΛΜΟΤΟ για θέματα οδικής ασφάλειας με  τον νομικό σύμβουλο της Ομοσπονδίας κ. Θεόδωρο Γαζούλη και τον σύμβουλο της για θέματα οδικής ασφάλειας κ. Αθανάσιο Χούντρα σας παρουσιάζουμε ακολούθως σχόλια, απόψεις και παρατηρήσεις σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Νόμος 5209/2025 – ΦΕΚ 100/Α/13-6-2025).

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛΜΟΤΟ) τάσσεται υπέρ της πρόληψης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, της τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και της εύλογης ποινής, ιδίως για τις ακραίες παραβάσεις.

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛΜΟΤΟ) αντιτάσσεται σθεναρά στα εξής:

  1. Στις άδικες κυρώσεις του ΚΟΚ (πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες) για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο, όταν εμφανώς δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).
  1. Στις μη ρεαλιστικές ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες. Στην πράξη ο νέος ΚΟΚ μας κάνει παραβάτες «με το ζόρι» αγνοώντας ότι το δίκυκλο συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως αποδεικνύουν σοβαρές έρευνες.
  1. Στις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο ο νέος ΚΟΚ μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χλμ./ώρα.
  1. Στην απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους

αναβάτες. Αναφερόμαστε στην αφαίρεση της δυνατότητας αμφισβήτησης της

παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).

Επί αυτών έχουμε να σχολιάσουμε και να προτείνουμε τα εξής:


ΘΕΜΑ 1

Κυρώσεις του ΚΟΚ, άρθρο 38 που ορίζει πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο.

 

Σχόλιο:

Πρόκειται εμφανώς για άστοχη προσέγγιση, καθώς βάλλει επί του συνόλου με αφορμή μία μερίδα μοτοσυκλετιστών που όντως δημιουργεί πρόβλημα.

Το επιχείρημα ότι η μοτοσυκλέτα αποτελεί μέρος της λύσης στο καθημερινά διογκούμενο πρόβλημα της κυκλοφορικής συμφόρησης μίας μεγαλούπολης, έχει εκφραστεί ήδη και είναι κοινώς αποδεκτό.

Με αυτό το δεδομένο, το εν λόγω άρθρο λειτουργεί αποτρεπτικά στη χρήση δικύκλων, καθώς οι δυνατότητες στάθμευσης είναι εξαιρετικά περιορισμένες για αυτά. Για κάθε δίκυκλο που δεν χρησιμοποιείται, αυτόματα ένα ακόμη αυτοκίνητο προστίθεται στον κυκλοφοριακό ιστό.

Η πρόταση είναι οι κυρώσεις του Κ.Ο.Κ. να επιβάλλονται στις περιπτώσεις όπου παρεμποδίζεται καθ’ οιοδήποτε τρόπο η διέλευση πεζών και ακόμη μεγαλύτερο όταν η στάθμευση έχει γίνει επί των διαγραμμίσεων κίνησης τυφλών ή ράμπες ΑΜΕΑ. Κάτι τέτοιο άλλωστε οριζόταν ήδη στον προηγούμενο ΚΟΚ, στο άρθρο 34, ως Γενική αρχή: Στάση/στάθμευση επιτρέπονται αν δεν προκαλούν κίνδυνο/παρακώλυση και χωρίς απαγορευτικές πινακίδες (π.χ. σε πεζοδρόμια άνω των 2 μέτρων με τα δίκυκλα να σταθμεύουν παράλληλα με τον δρόμο).

Συνεπώς έστω και σιωπηρά – όπως συμβαίνει σε πλείστες άλλες περιπτώσεις – θα πρέπει να επιτρέπεται η στάθμευση των δικύκλων επί των πεζοδρομίων, εφόσον αυτά τοποθετούνται σε σημεία όπου δεν εμποδίζουν την απρόσκοπτη κίνηση των χρηστών των πεζοδρομίων

Με την απόλυτη έκφραση του εν λόγω άρθρου, γεννάται ένα παράδοξο που οδηγεί σε αδικία και μεροληπτική αντιμετώπιση. Ως προς τον όγκο επί του εδάφους και την παρεμπόδιση επί των πεζοδρομίων, μία μοτοσυκλέτα συγκρίνεται ευθέως με ένα ποδήλατο και ένα όχημα ΕΠΗΟ, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στο εν λόγω άρθρο. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τα ηλεκτρικά ποδήλατα αποκτούν θέση στην αστική κυκλοφορία και αντίστροφα, ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αποκτούν τα ίδια πλεονεκτήματα.

Το Άρθρο 44 ορίζει ότι οι οδηγοί ποδηλάτων και ΕΠΗΟ πρέπει να κατεβαίνουν και να τα σπρώχνουν βαδίζοντας αν προκαλούν εμπόδιο ή κίνδυνο για πεζούς (π.χ. σε πεζοδρόμια – ΣΣ: επομένως επιτρέπει τη χρήση των πεζοδρομίων). Σε χώρους πεζών, κινούνται με ταχύτητα πεζού και δίνουν προτεραιότητα (ΣΣ: επομένως επιβεβαιώνει την δυνατότητα χρήσης των πεζοδρομίων).

Ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει ρητά τα ποδήλατα και τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα (ως ΕΠΗΟ), με έμφαση σε ασφαλέστερη χρήση και αποφυγή εμποδίων σε πεζούς (ΣΣ: επομένως και πάλι επιτρέπει τη χρήση των πεζοδρομίων).

Οι αλλαγές προάγουν πιο οργανωμένη στάθμευση, π.χ. ενθαρρύνοντας κάθετη τοποθέτηση σε σημασμένους χώρους για εξοικονόμηση χώρου, ενώ οι δήμοι μπορούν να ορίσουν ειδικές ζώνες (π.χ. σε πλατιά πεζοδρόμια) με σήμανση.

Συνεισφέροντας στους ίδιους στόχους προς «εξοικονόμηση χώρου», μπορούν κάλλιστα να αξιοποιηθούν περιοχές επί των πεζοδρομίων για στάση και στάθμευση δικύκλων, χωρίς ουδόλως να ενοχλούν. Ενδεικτικά ανάμεσα σε δέντρα, σταθερά στοιχεία, ζαρντινιέρες, ανάμεσα σε κολώνες όπου τα πεζοδρόμια πραγματοποιούν εσοχές και στα «τυφλά σημεία», όπου δεν κλείνουν εισόδους καταστημάτων και οικιών κα.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Χρειάζεται διαμόρφωση και διευκρίνηση ώστε να αρθούν οι προφανείς αδικίες, οπότε όλα τα δίκυκλα, ποδήλατα μοτοσυκλέτες και ΕΠΗΟ, να έχουν την ίδια δυνατότητα χρήσης των πεζοδρομίων για τη στάθμευσή τους.

Με δεδομένο πάντα ότι η στάθμευσή τους δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).


ΘΕΜΑ 2

Ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 1Ο ημέρες.

 

Σχόλιο:

Η διήθηση είναι νομοθετημένη και οριοθετημένη εδώ και μία 1Οετία στο εξωτερικό, ενώ σχετικές μελέτες στην Αυστραλία και την πολιτεία της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, έδειξαν μείωση των ατυχημάτων μετά την εφαρμογή του μέτρου. Επίσης έχει νομοθετηθεί εδώ και 25 χρόνια στην Αυστρία, χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο νέος ΚΟΚ (Νόμος 5209/2025) εισάγει για πρώτη φορά ρητή ρύθμιση για τη διήθηση (lane filtering) των δίκυκλων μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών χωρίς καλάθι, στο Άρθρο 17 («Κίνηση οχημάτων σε λωρίδες»), με έμφαση στην ασφάλεια και περιορισμένες συνθήκες, όπου ορίζει ότι η διήθηση επιτρέπεται μόνο όταν:

·       Η κυκλοφορία είναι πυκνή, τα οχήματα καταλαμβάνουν ολόκληρο το οδόστρωμα και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου (πρακτικά, σε ακινητοποιημένη ή πολύ αργή κυκλοφορία)

 Εδώ πρέπει να οριστεί σαφέστερα τί σημαίνει «πολύ αργή κυκλοφορία». Στις πρωτοπόρες χώρες που σημείωσαν μείωση ατυχημάτων, τα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων στα οποία επιτρέπεται στις μοτοσυκλέτες να κάνουν διήθηση (Filtering ή lane splitting) είναι σαφή:

Στην Αυστραλία (από το 2014) το όριο κίνησης των αυτοκινήτων είναι έως 30 χαω.

Στην Καλιφόρνια (από το 2016) δεν ορίζεται σαφώς όμως εξάγεται συμπερασματικά και πιο εύστοχα, καθώς η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα μοτοσυκλέτας που κάνει διήθηση είναι τα 50 χλμ./ώρα (48,8 για την ακρίβεια που είναι τα 30 μίλια/ώρα) και η μέγιστη επιτρεπόμενη ΔΙΑΦΟΡΑ ταχύτητας μεταξύ των οχημάτων είναι 25 χλμ./ώρα.

Επομένως η μοτοσυκλέτα μπορεί να κάνει διήθηση ακόμη κι αν τα αυτοκίνητα κινούνται με 45 χλμ./ώρα, αρκεί η διήθηση να γίνεται με +5 χλμ./ώρα, ήτοι έως 50 χλμ./ώρα, που είναι και το όριο ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής/αστική κυκλοφορία. Αν τα αυτοκίνητα είναι ακίνητα η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα διήθησης είναι τα 25 χλμ./ώρα, εάν κινούνται με 1Ο χλμ./ώρα τότε η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα διήθησης είναι τα 35 χλμ./ώρα κλπ.

Σημειώνεται ότι στην Αυστρία ο νόμος αναφέρει «όταν τα οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή κινούνται με πολύ μικρή ταχύτητα =< 20 χλμ./ώρα»

 Η θέση της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο είναι να επιτρέπεται η διήθηση σε όλους τους δρόμους.

Η ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΥΣΑ ταχύτητα του δικύκλου που κάνει διήθηση σε σχέση με το αυτοκίνητο που κινείται σε στοίχους, να μπορεί να είναι μέχρι +20 χλμ./ώρα. Άρα εάν τα αυτοκίνητα κινούνται με 20 χλμ./ώρα η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα διήθησης είναι τα 40χλμ/ώρα.

·     Οι οδηγοί πρέπει να έχουν αναμμένα τα φώτα διασταύρωσης, να παραχωρούν προτεραιότητα, να τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από άλλα οχήματα, να μειώνουν ταχύτητα και να ακινητοποιούνται αν χρειάζεται για αποφυγή κινδύνου.

 Συμπληρωματικά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στην πραγματικότητα η πιο επικίνδυνη συνθήκη για τη διήθηση είναι όταν αυτή πραγματοποιείται ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Είναι η συνθήκη όπου ένας πεζός ή και ένας αδέσποτος σκύλος ακόμη, θα διασχίσουν τον δρόμο εκτός διάβασης, ένας οδηγός αυτοκινήτου θα ανοίξει την πόρτα του για να αδειάσει το τασάκι του ή να βγάλει το μπουφάν του, ένας επιβάτης θα ανοίξει την πόρτα για να αποβιβαστεί, σενάρια που κάθε μοτοσικλετιστής αντιμετωπίζει καθημερινά.

Επομένως περιορίζοντας την διήθηση στα ακινητοποιημένα οχήματα, αυξάνεται κατακόρυφα η έκθεση των οδηγών δικύκλων σε κινδύνους.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Να γίνει αναδιατύπωση σχετικά με τη διήθηση στα επίμαχα θέματα, ταχύτητας και συνθηκών:

·        Η διήθηση επιτρέπεται μόνο όταν η κυκλοφορία είναι πυκνή, τα οχήματα καταλαμβάνουν ολόκληρο το οδόστρωμα και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου.

·        Η ταχύτητα του δικύκλου δεν υπερβαίνει τα +20 χλμ./ώρα (επιπλέον) της ταχύτητας (η οποία θα είναι μικρή, δηλαδή έως 20 χλμ./ώρα) των οχημάτων στα οποία πραγματοποιεί τη διήθηση.

·        Οι οδηγοί πρέπει να έχουν αναμμένα τα φώτα διασταύρωσης, να παραχωρούν προτεραιότητα, να τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από άλλα οχήματα, να μειώνουν ταχύτητα και να ακινητοποιούνται αν χρειάζεται για αποφυγή κινδύνου.

 

Συμπληρωματικά και για λόγους ασφαλείας, θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει και ότι:

·        Με ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να γίνεται μεταξύ στοίχου αυτοκινήτων και πεζοδρομίων για ενδεχόμενες κακοτεχνίες των δρόμων, φρεάτια κλπ.

·        Απαγορεύεται η διήθηση σε οδούς έξω από σχολικές μονάδες και επί σημασμένων διαβάσεων πεζών όπου οι πεζοί έχουν προτεραιότητα.

·        Θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με υποχρεωτική στάση (STOP) όταν διασχίζουν διασταυρώσεις οδών όπου τα ακινητοποιημένα οχήματα έχουν αφήσει χώρο ώστε να μην μπλοκάρουν τη διασταύρωση.

 

 ΘΕΜΑ 3

Σχετικά με τις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο ο νέος ΚΟΚ μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χλμ./ώρα.

 

Σχόλιο:

Το μέτρο καταδεικνύει μια αγωνία για την τήρηση των ορίων ταχύτητας ειδικά μέσα στις πόλεις, προσέγγιση που είναι απόλυτα λογική και ευπρόσδεκτη.

 Ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν υπόψη μερικοί παράγοντες ώστε τα όρια της απόκλισης να εκλογικευτούν και η ανοχή να διευρυνθεί. Οι λόγοι που επιβάλλουν κάτι τέτοιο είναι αρκετοί, με σημαντικότερους τους εξής:

 Η υπερβολική αγωνία της ρύθμισης της ταχύτητας με «ακρίβεια χιλιομέτρου/ώρα» απαιτεί σημαντικό μέρος από την προσοχή του οδηγού που κοιτώντας διαρκώς το κοντέρ του, είναι πολύ εύκολο να μειώσει την προσοχή του στο δρόμο και στους διάχυτους ελλοχεύοντες κινδύνους. Γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την ταχύτητα.

 Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν εξαιρετική ηχομόνωση και η αίσθηση της ταχύτητας είναι σημαντικά μειωμένη. Επομένως ο οδηγός για να μην ξεγελαστεί θα πρέπει να έχει διαρκώς τον νου του στο κοντέρ. Άρα μπορεί να μην δει έναν οδηγό δικύκλου.

 Ακόμη περισσότερο, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που έχουν πολύ ισχυρότερες επιταχύνσεις και ταυτόχρονα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα των επιβατών. Πόρρω δε καθώς στερούνται μηχανικού κιβωτίου που επίσης θα έδινε δίνει πολύ σαφέστερη αίσθηση για την ταχύτητα κίνησης, ανάλογα με τη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.

 Η φθορά των ελαστικών μπορεί να δώσει απόκλιση στις ενδείξεις, όπως και οι ίδιες οι ενδείξεις μπορούν να αποκλίνουν από την πραγματικότητα. Επίσης η αλλαγή ελαστικών σε μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης, On-Off όπως λέγονται με προσανατολισμό σε χρήση και σε χώμα, παρά τις ίδιες διαστάσεις, έχουν παχύτερο πέλμα άρα και μεγαλύτερη διάμετρο. Αυτό σημαίνει χαμηλότερη ένδειξη στο όργανο της, άρα παραπλανητική πληροφόρηση. Το θέμα είναι τόσο περίπλοκο ώστε οι ίδιες οι εταιρείες οχημάτων οδηγούνται σε εσκεμμένες παρεκκλίσεις ενδείξεων και μάλιστα με παραλλαγές:

 Απόκλιση έως 10% προς τα επάνω ή 1Ο χλμ./ώρα περισσότερο, ώστε να αποφευχθούν διενέξεις με τον Νόμο για τις περιπτώσεις παραβάσεων. Ωστόσο σε αυτή την περίπτωση η αυστηρότητα σε πολύ χαμηλές ταχύτητες όπως των 30 χλμ./ώρα μπορεί να οδηγήσει σε απόκλιση έως και 33% (10 χλμ./ώρα στα «αμελητέα» 30 χλμ./ώρα).

 Αν κάποιος κινείται με ένδειξη ταχύτητας από δορυφόρο (GPS) που πλέον είναι πολύ διαδεδομένη, υπάρχει σαφής απόκλιση όταν κινείται σε οδούς με κλίση, καθώς αναγνωρίζει οριζόντια κίνηση (μικρότερη) κι όχι την πραγματική απόσταση. Για όλους αυτούς τους λόγους, κάποιες εταιρείες προκειμένου να δώσουν ακρίβεια στις ενδείξεις τους, συνυπολογίζουν μετρήσεις που προέρχονται από τον κινητήρα, το GPS αλλά και την περιστροφή των τροχών.

 Τέλος, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η απόκλιση των ίδιων των οργάνων μέτρησης από την πλευρά της πολιτείας, που ορίζονται διεθνώς σε 3% σε σταθερά όργανα και 7% σε κινητά όργανα.

 Αν όλα αυτά αθροιστούν προς την ίδια κατεύθυνση, μπορούν εύκολα να φέρουν άδικο πρόστιμο και διοικητικές κυρώσεις σε έναν οδηγό.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Καθώς δεν ορίζεται ρητά κάποιο όριο «ανοχής» στον νέο ΚΟΚ, να αναφερθεί ότι:

 ·        Για την επιβολή προστίμου θα υπολογίζονται οι ενδεχόμενες αποκλίσεις των οργάνων μέτρησης και άλλων συνθηκών που επηρεάζουν την ακρίβεια της μέτρησης, ΑΛΛΑ μέχρι του ποσοστού 10% ή των 1Οχλμ/ώρα, ό,τι από τα δύο είναι ευνοϊκότερο για τον οδηγό.

Αυτό «επιτρέπει» τα μικρά και ακούσια λάθη, δίνει αίσθηση δικαίου και ταυτόχρονα κάνει αποδεκτή την αυστηροποίηση των μεγαλύτερων αποκλίσεων, που το πιθανότερο να γίνονται με επίγνωση από τον οδηγό.

Υπογραμμίζουμε ότι τα όρια ταχύτητας πρέπει να είναι εύλογα.

  

ΘΕΜΑ 4

Απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους αναβάτες, καθώς αφαιρέθηκε η δυνατότητα αμφισβήτησης της παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).

 

Σχόλιο:

Σύμφωνα με το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), δικαίωμα δικαστικής προστασίας πρέπει να υπάρχει σε κάθε περίπτωση και για όλους.

Επίσης υπάρχει και το Δίκαιο της ανάγκης με βάση το οποίο όταν διακυβεύεται η ανθρώπινη ζωή επιτρέπονται παραβάσεις του ΚΟΚ (υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παράνομη στάθμευση κλπ.). Άρα ναι στην δικαστική προστασία που υπήρχε παλαιότερα, με βελτιώσεις.

 

 

Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας ΕΛΜΟΤΟ

 

Νομικός σύμβουλος ΕΛΜΟΤΟ

Θεόδωρος Γαζούλης

 

Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας ΕΛΜΟΤΟ

Αθανάσιος Γ. Χούντρας

Ορισμός Ειδικού Σύμβούλου σε θέματα Οδικής Ασφάλειας & Εκπαίδευσης

Ορισμός Ειδικού Συμβούλου σε θέματα Οδικής Ασφάλειας & Εκπαίδευσης

Αποφάσεις 4ης Γενικής Συνέλευσης ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. – Καλαμάτα 2026

2.Ορισμός Ειδικού Συμβούλου σε θέματα Οδικής Ασφάλειας & Εκπαίδευσης

Στο πλαίσιο των εργασιών της 4ης Γενικής Συνέλευσης της Ελληνικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Καλαμάτα, ελήφθη μία ιδιαίτερα σημαντική απόφαση στρατηγικού χαρακτήρα για το μέλλον της Ομοσπονδίας.

Η Γενική Συνέλευση αποφάσισε τον ορισμό του Θανάση Χούντρα ως Ειδικού Συμβούλου για θέματα Οδικής Ασφάλειας και Εκπαίδευσης της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.

Η απόφαση αυτή δεν αποτελεί μία τυπική επιλογή, αλλά το αποτέλεσμα ουσιαστικής αξιολόγησης της πολυετούς πορείας, της εμπειρίας και της συνολικής προσφοράς του στον χώρο της μοτοσυκλέτας και της οδηγικής παιδείας.

Ο Θανάσης Χούντρας συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον καταξιωμένων ανθρώπων στον χώρο της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, με περισσότερα από 30 χρόνια ενεργής παρουσίας, αγωνιστικές διακρίσεις, συμμετοχή σε κορυφαίους διεθνείς αγώνες όπως το Rally Dakar και πολυετή εμπλοκή στην εκπαίδευση αναβατών.

Από το 1998, μέσω της ίδρυσης της Ακαδημίας Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School), έχει συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς χιλιάδων αναβατών, με περισσότερους από 9.000 μαθητές σε Ελλάδα και Κύπρο και μεθοδολογία που βασίζεται σε σύγχρονες, επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές.

Η συνεχής δράση του στον τομέα της οδικής ασφάλειας, η συνεργασία του με κορυφαίους φορείς και εταιρείες του χώρου, καθώς και η συνολική του συμβολή στη διαμόρφωση οδηγικής κουλτούρας, αποτέλεσαν βασικά κριτήρια για την επιλογή του.

Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο., με πλήρη επίγνωση της σημασίας της εκπαίδευσης για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την ανάπτυξη μιας ώριμης μοτοσυκλετιστικής συνείδησης, εκφράζει την υπερηφάνεια της για τη συγκεκριμένη συνεργασία.

Η ένταξη του Θανάση Χούντρα στο οργανωτικό και στρατηγικό πλάνο της Ομοσπονδίας δημιουργεί νέες, ουσιαστικές προοπτικές για:

– την ίδρυση και ανάπτυξη της Ακαδημίας Οδικής Ασφάλειας της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.

– τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για νέους και έμπειρους αναβάτες

– την ενίσχυση της οδηγικής παιδείας σε πανελλαδικό επίπεδο

Η συνεργασία αυτή σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για την Ομοσπονδία, βασισμένο στη γνώση, την εμπειρία και την επιστημονική προσέγγιση της εκπαίδευσης.

Με κοινό στόχο την ασφάλεια, τη γνώση και την εξέλιξη του Έλληνα μοτοσυκλετιστή.

Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. προχωρά μπροστά, επενδύοντας στους ανθρώπους που μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. – Πρώτα ο Μοτοσυκλετιστής!

Σύλλογος Μοτοσυκλετιστών Σκαλανίου (ΣΥΜΟΣΚΑ)

Καλωσορίζουμε τον Συλλόγο Μοτοσυκλετιστών Σκαλανίου

 

Αποφάσεις 4ης Γενικής Συνέλευσης ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. – Καλαμάτα 2026.

1.Επικύρωση ένταξης του Συλλόγου Μοτοσυκλετιστών Σκαλανίου στην Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία.

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία ανακοινώνει την ένταξη του Συλλόγου Μοτοσυκλετιστών Σκαλανίου, από το Ηράκλειο Κρήτης, ως το νεότερο μέλος της Ομοσπονδίας.

Η απόφαση ανακοινώθηκε στο πλαίσιο των εργασιών της 4ης Γενικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στην Καλαμάτα, επιβεβαιώνοντας τη συνεχή ανάπτυξη και διεύρυνση της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. σε πανελλαδικό επίπεδο, γεγονός που μας γεμίζει αισιοδοξία και δύναμη για το μέλλον του οργανωμένου μοτοσυκλετισμού στην Ελλάδα.

Σύλλογοι όπως ο Συ.Μο.Σκαλανίου, με ενεργά μέλη, δυνατές φιλίες και ουσιαστικό έργο, αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση και μας γεμίζουν υπερηφάνεια.

Όλοι μαζί, ενώνουμε δυνάμεις – δυναμώνουμε τη φωνή μας!

 Μπορείτε να γνωρίσετε τον Σύλλογο: 

www.symoska.gr/

www.facebook.com/groups/1558640557796512/

Καλως ηρθατε στην μεγαλη οικογενεια της ΕΛΜΟΤΟ!

seminario

Ημερίδα Ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσυκλέτας

Η Λέσχη μας έχει την τιμή να σας προσκαλέσει να παρακολουθήσετε την Ημερίδα Ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσυκλέτας σε οργανωμένα γκρουπ, η οποία διοργανώνεται στο πλαίσιο δράσεων επιμόρφωσης, πρόληψης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την:

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2026
10:00 – 12:00+
Αμφιθέατρο Φιλαρμονικής Καλαμάτας

Κεντρική θεματολογία της ημερίδας είναι οι κανόνες οδικής συμπεριφοράς οργανωμένων γκρουπ και οι βασικές αρχές ασφαλούς ομαδικής μετακίνησης με μοτοσυκλέτα, με στόχο τη βελτίωση της οδηγικής κουλτούρας και τη μείωση των κινδύνων κατά τη χρήση δικύκλων.

Εισηγητής της ημερίδας θα είναι ο Ηλίας Αντωνόπουλος (Andeli), με πολυετή εμπειρία και εξειδικευμένη εκπαίδευση στον τομέα της ασφάλειας αναβατών.

Η ημερίδα απευθύνεται σε ταξιδευτές γενικότερα, στα μέλη της Λέσχης μας, σε οργανωμένες μοτοσυκλετιστικές ομάδες, καθώς και σε φορείς και υπηρεσίες που διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο σε ζητήματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας, όπως:

  • Ελληνική Αστυνομία – Τμήμα Τροχαίας
  • Δημοτική Αστυνομία
  • Λιμεναρχείο Καλαμάτας
  • Περιφέρεια Πελοποννήσου
  • Δήμος Καλαμάτας

Η παρουσία και η συμμετοχή σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα και θα συμβάλει ουσιαστικά στον διάλογο και στην ανταλλαγή γνώσεων γύρω από την ασφαλή χρήση της μοτοσυκλέτας και την ορθή ομαδική μετακίνηση.

Η συμμετοχή στην ημερίδα είναι ελεύθερη και δωρεάν.

Για περισσότερες πληροφορίες στην Ιστοσελίδα μας : https://lemome.gr/seminario-asfalous-odigisis-se-group/

1

Συνάντηση εκπροσώπων φορέων για την Οδική Ασφάλεια στο Προεδρικό Μέγαρο

Την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2026 πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα με εκπροσώπους θεσμικών και κοινωνικών φορέων, με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια.

Την Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο) εκπροσώπησε ο Πρόεδρός της, κ. Ηλίας Γρηγοράκης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας είχε την ευκαιρία να αναδείξει τις τεκμηριωμένες θέσεις της Ομοσπονδίας αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, καθώς και να καταθέσει προτάσεις τόσο για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική αντιμετώπισης του προβλήματος των τροχαίων ατυχημάτων όσο και για την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων πρόληψης.

Μετά το πέρας της συνάντησης, η οποία διήρκεσε περισσότερες από δύο ώρες, και αφού ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή και ενδιαφέρον τις τοποθετήσεις όλων των συμμετεχόντων φορέων, δεσμεύτηκε για την ανάληψη συγκεκριμένης πρωτοβουλίας εκ μέρους της Προεδρίας της Δημοκρατίας, με στόχο την ουσιαστική συμβολή στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη διαμόρφωσης μιας βαθύτερης, διαρκούς και πιο ουσιαστικής οδηγικής συνείδησης στη χώρα μας, μέσα από την πρόληψη, την εκπαίδευση και την καλλιέργεια υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας.

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες για την πρόσκληση και για τη δυνατότητα που της δόθηκε να παρουσιάσει τις θέσεις των μοτοσυκλετιστών σε ένα ζήτημα το οποίο, όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αποτελεί Εθνικό θέμα.

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία θα συνεχίσει να βρίσκεται παρούσα και να ενεργεί δίπλα σε κάθε θεσμικό ή κοινωνικό φορέα που στηρίζει και προάγει την Οδική Ασφάλεια, με μοναδικό γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

facebook feed

3η Γενική Συνέλευση ΕΛΜΟΤΟ & Αποτελέσματα Εκλογών

Με απόλυτη επιτυχία και με την συμμετοχή 33 λεσχών απ’ όλη την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025, η 3η Γ.Σ. της Ελληνικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο).

 

Στις εκλογές που διεξήχθησαν μετά την Συνέλευση εκλέχτηκαν κατά σειρά πλειοψηφίας ως τακτικά μέλη οι :

Γρηγοράκης Ηλίας                              Ενωση Μοτοσυκλετιστών Αλεξανδρούπολης Οι Αγριάνες)

Δέδας Κωνσταντίνος                           Σύλλογος Φίλων Αυτοκινήτου & Μοτοσυκλέτας Σιδηροκάστρου

Ντίνιας Γεώργιος                                Μοτολέσχη Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου

Παπανδρικόπουλος Ανδρέας               Μοτοσυκλετιστική Λέσχη Αμαλιάδας (ΜΟΤΟΛΕΑ)

Πρωτοπαπαδάκης Γεώργιος               Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕΜΟΝ

Τζανετάκος Δημήτριος                        Μοτοανεξάρτητοι Μεσσηνίας (ΛΕΜΟΜΕ)

Αγιομαυρίτης Στυλιανός                     Λέσχη Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών (ΛΕΜΟΤ)

Στάμος Χρήστος                                 Σύλλογος Μοτοσυκλετιστών Κομοτηνής (ΣΥΜΟΚ)

Τσάμης Τιμολέων                               Λέσχη Μοτοσυκλέτας Αγρινίου (ΛΕΜΟΤΑ)

Και ως αναπληρωματικά μέλη οι:

Βρανάς Γεώργιος                                The Kings Riders Club

Δράκος Γεώργιος                                Μοτοσυκλετιστικός Όμιλος Λέρου (ΜΟΛ)

Μουντζούρης Θεμιστοκλής                Africa Twin Club Hellas

 

Κατόπιν οι ως άνω εκλεγέντες συστάθηκαν στο ακόλουθο Διοικητικό Συμβούλιο :

Πρόεδρος                                            Γρηγοράκης Ηλίας

Αντιπρόεδρος A’                                  Παπανδρικόπουλος Ανδρέας

Αντιπρόεδρος Β’                                  Πρωτοπαπαδάκης Γεώργιος

Γενικός Γραμματέας                            Ντίνιας Γεώργιος

Ταμίας                                                 Δέδας Κωνσταντίνος

Έφορος Δημοσίων Σχέσεων                Τζανετάκος Δημήτριος  

Έφορος Δράσεων & Εκδηλώσεων       Αγιομαυρίτης Στυλιανός

Έφορος Οδικής Ασφάλειας                 Στάμος Χρήστος

Έφορος Διεθνών Σχέσεων                  Τσάμης Τιμολέων

 

Μετά την συγκρότηση σε σώμα, το Δ.Σ. της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο αποφάσισε και αναθέτει στους κάτωθι τις εξής αρμοδιότητες :                                  

Υπεύθυνος Υλικού και Προμηθειών  Βρανάς Γεώργιος

Υπεύθυνος Κεντρικής Γραμματείας   Δράκος Γεώργιος

Εκτελεστικός Γραμματέας                 Μουντζούρης Θεμιστοκλής

Υπεύθυνος Χρηματοοικονομικού      Ντακογιάννης Κωνσταντίνος

Υπεύθυνος Εκπαίδευσης                   Καραγκούνης Δήμος

Υπεύθυνος Social Media               Παπαθανασίου Αθανάσιος

Υπεύθυνος Εθελοντισμού                 Ντελής Νικόλαος        

Μπαριέρες 01

Μπαριέρες ασφαλείς για μοτοσυκλετιστές στους ελληνικούς δρόμους

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία – ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, βρίσκεται στην πολύ ευχάριστη θέση να πληροφορήσει όλους τους Έλληνες μοτοσυκλετιστές, ότι ένα σημαντικό και χρόνιο αίτημα για την ασφάλεια μας, αρχίζει επιτέλους σιγά-σιγά να υλοποιείται.

Μετά τις αλλεπάλληλες επαφές και προτάσεις μας προς το Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και την Περιφέρεια Αττικής, η τελευταία τοποθέτησε ήδη σε 2 σημεία της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Θηβών τις νέες – ασφαλείς για μοτοσυκλετιστές – μπαριέρες και ταυτόχρονα ανακοίνωσε την τοποθέτηση των rolling barriers στον Κηφισό, από το Σ.Ε.Φ. μέχρι την Αττική Οδό.

Μείνετε συντονισμένοι , συνεχίζουμε τις πιέσεις μας προς κάθε αρμόδια αρχή, εν όψει και του επερχόμενου νέου Κ.Ο.Κ.

ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.
Πρώτα ο Μοτοσυκλετιστής !!

www.carandmotor.gr/nea/mpikan-ellada-mparieres-sozoyn-zoes-motosykletiston

www.gocar.gr/news/feed/48844,Ellada_megalo_dromo_mpoyn_rolling_barrie.html

Αφίσα 3η Γενική Συνέλευση

Ανακοίνωση Γενικής Συνέλευσης της Ελληνικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας (ΕΛΜΟΤΟ)

✔️ Η Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας – ΕΛ.ΜΟΤ.Ο θα πραγματοποιηθεί στις 22 και 23 Μαρτίου 2025, στην Θεσσαλονίκη.


Αναλυτικά:
➡️ Το Σάββατο 22 Μαρτίου 2025 και ώρα 18:00, στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες προετοιμασίας της Γενικής Συνέλευσης, με συμμετοχή εκτός των εκπροσώπων των Λεσχών της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, εκπροσώπων Λεσχών, εκπροσώπων Μοτο-ομάδων αλλά και μεμονωμένων μοτοσυκλετιστών από όλη την Ελλάδα. Οι εργασίες θα περιλαμβάνουν εισηγήσεις, τοποθετήσεις, προτάσεις σε θέματα που αφορούν τον οργανωμένο μοτοσυκλετισμο και συζήτηση επί όλων των θεμάτων που θα τεθούν.

➡️ Την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025 και ώρα 09:00, στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες της Γενικής Συνέλευσης, με την συμμετοχή των εκπροσώπων των Λεσχών, των υπό ένταξη Λεσχών και των Μοτο-ομάδων που είναι επίσημοι υποστηρικτές της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. Οι εργασίες θα περιλαμβάνουν εκτός από τους απολογισμούς του έτους, εισηγήσεις των εκπροσώπων των Λεσχών, συζήτηση επί των θεμάτων που τέθηκαν στις εργασίες προετοιμασίας της προηγούμενης ημέρας και ψήφιση αυτών.
Επίσης στο τέλος της δεύτερης ημέρας, θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές.

📒 Το πρόγραμμα του 3ημέρου περιλαμβάνει ακόμα περιήγηση και ξενάγηση στην πόλη της Θεσσαλονίκης, εκδρομικό στην ευρύτερη περιοχή, επισκέψεις στο Αρχαιολογικό και Ολυμπιακό μουσείο και γνωριμία με την τοπική γαστρονομία.

🏍 Την Γενική Συνέλευση διοργανώνει η Λεσχη The Kings Riders Club και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Ελλάδας.

🏨 Για την διαμονή σας υπάρχει πληθώρα ξενοδοχείων και ενοικιασμένων διαμερισματών.
Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Πρόεδρο της διοργανώτριας Λεσχης κ. Αστερίου Δημήτρη 6991000080

❗️Σας περιμένουμε ΟΛΟΥΣ με θέσεις, με προτάσεις, με ιδέες, ώστε να διαμορφώσουμε την επόμενη μέρα του οργανωμένου μοτοσυκλετισμού στην Ελλάδα.

2024.10.16 - Ημερίδα 01

Ημερίδα με θέμα την Οδική Ασφάλεια

Την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο Διοικητήριο Κομοτηνής, στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών και ιδιαίτερα των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με θέμα την Οδική Ασφάλεια.
 
Στην εκδήλωση συμμετείχε ο Σύλλογος Μοτοσυκλετιστών Κομοτηνής, εκπροσωπώντας και την Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία, με ομιλητές τον Πρόεδρο του Συλλόγου κ .Στάμο Χρήστο και τον Έφορο Οδικής Ασφάλειας και Εκπαίδευσης κ. Πατσαβούδη Δημήτρη.
 
Εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια μας, τόσο στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την σχεδίαση και υλοποίηση της σειράς των δράσεων για την Οδική Ασφάλεια, όσο και στον Σύλλογο Μοτοσυκλετιστών Κομοτηνής (ΣΥ.ΜΟ.Κ), ο οποίος κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα από την ίδρυσή του να έχει ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο.
 
Ευχαριστίες στην δημοσιογράφο και φίλη κα Κινέζου Μαρίνα για την φωτογραφική κάλυψη της εκδήλωσης.
cropped-cropped-Element-1-1.png

Συμμετοχή της ΕΛΜΟΤΟ σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Σήμερα Τρίτη 15/10/2024, η ΕΛΜΟΤΟ θα εκπροσωπηθεί από τον Νομικό της Σύμβουλο Διδάκτορος Νομικής Κο Θεόδωρο Γαζούλη, στην εκδήλωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που αφορά την κινητικότητα στις αστικές περιοχές